Pel dret a decidir!

Hui, 25 d’abril, membres de la CUP d’Almàssera hem estat de bon a l’estació d’FGV, repartint informació sobre el que representa el 25 d’abril pels valencians i valencianes i convocant la gent del poble a la manifestació del dissabte, pel dret a decidir.

La gent, molt preocupada per les amenaces de noves retallades, també ha mostrat la seua indignació per les condicions en que han deixat el transport públic.  L’empresa ha suprimit el tren de les 7:00, hora en que molta gent marxa a treballar, i ha obligat la gent a assumir llargues esperes i aglomeracions.  Un abús més que s’afegeix a molts altres, com el dels preus dels bitllets.

Els text del full que repartíem és el següent:

El 25 d’abril de 1707 fou el dia de la derrota del poble valencià a la batalla d’Almansa.  La crema de Xàtiva que vingué després és el símbol del càstig i la repressió que ens varen imposar al poble per voler mantindre els nostres furs (lleis pròpies) front el poder de Castella.  El Decret de Nova Planta de Felip V, el primer Borbó, els abolí eixe mateix any per just dret de conquesta i ja no hem pogut tornar a decidir lliurement sobre res important.

El mal d’Almansa  no és només un tema del passat, fa  que ara mateix la hisenda espanyola recapte els nostres impostos i es quede 6.000 milions cada any, que ens servirien per a capgirar la situació, amb coses com la renta bàsica garantida, el lloguer social, l’ensenyament i la sanitat pública i de qualitat.

Amb eixos diners, ens fan préstecs que es cobren amb el que el nostre ajuntament hauria de rebre, i després ens diuen que no tenim per a serveis socials, ni per a escola de persones adultes.  Ens diuen que l’Ajuntament no té diners, que no pot pagar les factures i que no pot mantindre els llocs de treball als serveis de neteja o de manteniment.

Per a acabar amb el mal d’Almansa per sempre, necessitem recuperar el nostre dret a decidir, el dret a decidir tot allò que ens afecta de forma lliure i realment democràtica.  Sense que ens facen carregar amb les culpes mentre unes poques mans acumulen els beneficis.

Pel dret a decidir del nostre poble, La gent de la CUP d’Almàssera anirà a la manifestació del 27 d’abril de 2013 (18h, des de la plaça de Sant Agustí de València).

Vine amb nosaltres!

Més informació: www.almassera.cup.cat - Correu electrònic: [email protected]