Moció a favor de la llibertat d'expressió i informació

30/03/2013

La gent de la CUP d'Almàssera hem exercit les nostres llibertats front a les amenaces i la persecució per part de l’equip de govern del PP.  Com a conseqüència de tots aquests fets, EU ha presentat una moció al Ple de l'Ajuntament que recull allò que venim reivindicant des de la CUP i que respon a la necessitat de garantir la llibertat d'expressió al nostre poble.  Encoratgem a la resta de grups municipals a recolzar també aquesta moció.

La CUP fa una crida a la resta de forces polítiques i socials a seguir utilitzant els mitjans que consideren i tinguen al seu abast, per tal de garantir que a Almàssera s'acabe d'una vegada per a sempre l'obscurantisme caciquista.

Text de la moció:

Al nostre municipi, l’Ordenança municipal reguladora de la difusió d’informació als i les veïnes a la via pública, tal i com està redactada actualment, obstaculitza que les diverses entitats ciutadanes sense ànim de lucre, partits polítics amb o sense representació municipal i sindicats del municipi puguen difondre les seues activitats i informar els veïns i veïnes, la qual cosa deteriora notablement la llibertat d’expressió i de participació social i i ciutadana.

I, juntament amb aquesta carència normativa, també s’ha de dir que al municipi d’Almàssera tampoc existeixen espais a la via pública i dispositius adequats per a poder difondre la informació que partits polítics i associacions no lucratives degudament constituïdes vulguen traslladar a la ciutadania.

La present moció recull el sentir de múltiples entitats socials que s’han vist i es veuen coartades a l’hora de comunicar i informar a la via pública, totes les quals considerem que, per a garantir aquest dret bàsic, resulta necessari i urgent modificar, com s’ha fet en altres ajuntaments, aquesta ordenança reguladora, així com disposar dels espais i dispositius mencionats.

Considerem que aquesta és l’única forma concreta de possibilitat realment que sindicats, partits polítics, associacions de veïnatge i altres entitats ciutadanes sense ànim de lucre, al marge del color polític que governe l’ajuntament, disposen de la justa capacitat d’expressió pública per a informar la ciutadania, donant exemple democràtic i permetent la participació ciutadana amb llibertat.

Per tot això, el grup municipal d’Esquerra Unida a Almàssera eleva al Ple per a la seua aprovació la següent MOCIÓ:

1.  Que es procedisca a modificar l’Ordenança municipal reguladora de la informació a la ciutadania de caràcter no comercial, de manera que els partits polítics puguen informar a la via pública als i les ciutadanes d’Almàssera i no es sanciona per cap decret ni ordenança, en base al dret fonamental a la llibertat d’expressió i informació, consagrada a l’article 20 de la Constitució espanyola, sense penalitzacions jurídiques ni econòmiques.

2.  Modificar l’Ordenança municipal al·ludida per a que els sindicats, associacions i entitats ciutadanes sense ànim de lucre puguen informar a la via pública el veïnatge d’Almàssera dels actes, convocatòries, campanyes, etc., sense ser sancionades.

3.  Que s’habiliten llocs i dispositius urbans adequats per a les esmentades associacions, així com dins mateix de les dependències municipals obertes al públic.