La CUP d’Almàssera amb la cadena humana per la Llibertat i la Independència.

L’onze de setembre és la Diada Nacional Catalana.  L’11 de setembre de 1714 fou el de la caiguda de Barcelona i la fi de les llibertats de Catalunya.  Aquell dia moriren molts soldats valencians del regiment d’infanteria Verge dels Desemparats.  Podien haver marxat abans, al juliol, però decidiren lluitar fins al final per la llibertat de totes i tots.  També per la llibertat del País Valencià, ocupat i sotmès a les lleis castellanes des de 1707.

En el camí cap a eixa llibertat, l’onze de setembre de l’any passat tornà a ser un dia històric.  Una gran manifestació omplí de gent els carrers de Barcelona.  Més d’un milió i mig de persones i, entre elles, moltes del País Valencià per a avançar cap a la construcció d’un país nou amb lloc per a tothom, sense exclusions ni espolis ni fallides que sempre han de recaure sobre les esquenes del poble treballador.  Hi eren al costat de gent vinguda de tots els racons dels Països Catalans.

Un pas més cap a la llibertat: aquest any, l’onze de setembre serà el de la cadena humana més gran de la història, la Via catalana per la independència que resseguirà la Via Augusta i unirà les mans de la nostra gent des d’El Pertús fins a Alcanar.  Serà la mostra de la voluntat majoritària del poble català, que vol assolir la llibertat no més tard del 2014.

Com sempre, la gent del País Valencià hi tornarà a ser.  Farem que la cadena entre al País Valencià per Vinarós.  Serà un homenatge als valencians i valencianes que sempre hi han estat, i a tot el poble dels Països Catalans que, aquesta vegada també, hi serà allargant la cadena per la Catalunya Nord i per les Illes Balears i Pitiüses.

Com sempre, ho farem perquè la llibertat també siga la nostra.  Hi serem per la llengua i la llibertat, hi serem pel nostre dret a decidir com a poble.  Serà un gran pas que anirà seguit de molts altres, començant per la manifestació nacional del 9 d’Octubre al País Valencià i per la constitució de l’Assemblea Nacional del País Valencià.

Des de la CUP d’Almàssera refermem el nostre suport a la cadena valenciana com a organització convocant.  Us animem a participar-hi, per a que siga cada vegada més gran i siga la cadena humana per la Llibertat i la Independència.

També podeu comprar la samarreta de la Via Catalana per la independència, que tenim a la vostra disposició per 9€.  El missatge de l’esquerra diu “EL PAÍS VALENCIA PEL DRET A DECIDIR.  11 de setembre 2013.  17.07 # 17.14”.  Podeu contactar amb nosaltres a través del nostre correu ([email protected]) o de les pàgines de Facebook (@CupAlmassera) i Twitter (@CUPAlmassera).