Fent camí. “Construïm la Unitat Popular” a Almàssera, amb David Fernàndez.

De la notícia a Llibertat.cat, 07/05/2014.

L’acte de la CUP d’Almàssera amb David Fernàndez, diputat al Parlament de Catalunya, omplí la sala del Centre Cultural aquest dissabte, 3 de maig. “Construïm la Unitat Popular” fou una crida a la participació, la solidaritat i l’autogestió, a exercir la nostra capacitat de decidir i a fer nostres les institucions des de les que ens imposen les polítiques capitalistes de la pobresa i l’exclusió.

Començà amb la intervenció del Joan Ramón Ferrandis, coordinador de la Plataforma NO Retallades de l’Horta Nord, que posà totes les persones assistents al mig de la plaça de la Verge de València, on havia de començar la concentració nº 91 de l’Associació de víctimes del Metro 3 de Juliol. Amb la samarreta de 0 responsables al davant del faristol, parlà de l’organització de la gent de la comarca front a la despossessió i el robatori de serveis públics i drets i bàsics que anomenen “retallades”.

Seguidament, agafà la paraula el Vicent Mauri, portaveu de la Intersindical Valenciana–Iv i representant a l’acte d’Intersindical Alternativa de Catalunya–IAC i de l’STEI–Intersindical de les Illes Balears. Mauri parlà de la necessitat de la unitat popular; de la lluita per uns serveis públics que són de tothom; d’educació laica, lliure, igualitària i en valencià; d’atenció sanitària universal i de la lluita de treballadores i treballadors front a l’explotació i els abusos, dins d’una organització sindical de classe i oberta a la societat.

A més de Laura Ferrís i Rocío Godino, que conduïren l’acte, Toni Infante parlà en nom de la CUP d’Almàssera. A partir de les aportacions anteriors, parlà de la unitat popular com a eina per a superar la frustració generada per la pseudodemocràcia, la corrupció i l’espoliació. Parlà del cas d’Almàssera, on s’evidencia la falsa imatge de proximitat de les institucions municipals. El poble sempre ha estat marcat per les pràctiques caciquils, protagonitzades per cognoms com Císcar, família propietària de DACSA, i pels personalismes populistes de la dreta a l’ajuntament. Convidà totes les persones i sensibilitats a treballar per a fer fora de l’ajuntament aquestes realitats i per a bastir un govern municipal del poble treballador.

Finalment, David Fernàndez explicà la història de la CUP fins a l’arribada al Parlament de Catalunya per a impugnar el sistema des de la seua tribuna. És la història de totes les lluites per la dignitat i la justícia: més que haja representat la PAH davant Rodrigo Rato, el Moviment per una Renda Bàsica Garantida durant l’admissió a tràmit de la seua ILP i moltes altres lluites, són aquestes les que representen la CUP amb el seu treball i el seu compromís.

L’acte, que acabà amb un sopar vegà de suport a la CUP, fou un èxit malgrat les dificultats que obligaren a un canvi de sala a última hora. El saló d’actes presentava múltiples deficiències, perquè fa molt que no compta amb el manteniment necessari ni es substitueixen els equipaments deteriorats. Per tot plegat, i malgrat la taxa que l’equip de govern del PP imposa per a l’ús d’aquests espais públics, l’acte es va fer amb equips d’imatge i so propis.